Leuk om mezelf zo voor een klas te zien, ik lijk dan net een echte juf. In een workshop, cursus, spirituele avond of lezing krijg je het allerbeste van me. Een edelstenenworkshop kan bijvoorbeeld heel interessant zijn voor kinderen en ouders op een school, en leert kinderen meteen iets over afstemmen en invoelen.
Ook een spirituele bijeenkomst of intuïtieve ontwikkelingsavond is erg leuk om aan deel te nemen, en deze is gemakkelijk op locatie te organiseren waarbij je dan zelf de invulling en het thema kan bepalen. Een interessante invulling voor feestjes en themagroepen.
Het is mogelijk voor zowel voor meer gevorderden met mediumschap of energiewerk, als voor de absolute beginners, en de prijs is altijd afgestemd op je situatie en vraag. Stel gewoon je vraag, dan we komen er wel uit.
Voorbeeld: Edelstenenworkshop
In een edelstenenworkshop neem ik een flinke voorraad edelstenen mee en leer de kinderen iets over het voelen van energie en het voelen van elkaars energie in de ruimte. De kinderen leren welke stenen kunnen helpen en hoe ze met die stenen moeten omgaan. Bijzonder genoeg blijkt dan soms achteraf dat de klas na zo’n workshop niet alleen wat geleerd heeft maar dat de kinderen ook beter in hun vel zitten en rustiger zijn. Het hoort er allemaal bij.
Andere activiteiten
Op verzoek geef ik lezingen over tal van onderwerpen, of organiseer en begeleid workshops op scholen, in spirituele centra of gewoon bij je thuis. De onderwerpen en thema’s zijn afhankelijk van wat je wilt doen met de groep, en wat het startniveau van de groep is. Het is altijd maatwerk. Neem gewoon eens contact op, dan kunnen we samen kijken naar wat een leuke invulling zou zijn.
Ik wil iets leuks organiseren. Tineke, wil je me helpen?
Edelstenenworkshop in Hoogezand
De foto’s hieronder zijn recent gemaakt tijdens een edelstenenworkshop in groep 7/8 op basisschool de Schakel in Hoogezand. Het was een hele gezellige en leerzame middag voor alle betrokkenen.
Na wat uitleg over energie hebben de kinderen zelf een aantal oefeningen uitgevoerd. De meesten waren erg verbaasd toen ze ontdekten dat ze de energie konden voelen tussen twee handen, en al snel was er een levendige interesse vol nieuwsgierige kinderen.
Ik had een korte handout voorbereid (met op kinderen afgestemd taalgebruik) waarin stond beschreven welke stenen voor welk doel gebruikt konden worden en hoe ze de stenen konden reinigen en opladen. Vervolgens hebben de kinderen verschillende stenen gevoeld en gezien.
Ik had de workshop ingevuld met vooral die stenen die goed voor kinderen gebruikt kunnen worden, en heb laten zien hoe je kunt testen of een edelsteen bij je past. Dat wilden bijna alle kinderen graag proberen, dus ze waren erg gemotiveerd. Een heel geslaagde middag, en ook de terugkoppeling van de lerares achteraf was erg positief. Ik ga er dus zeker nog een keer naartoe.
Vraag gewoon eens wat informatie
Heb je zelf een idee of wil je gewoon eens van gedachten wisselen dan kan dat altijd. Stuur me gewoon een informatieverzoek en stel daarin je vraag. Er is veel mogelijk.
Laten we eens afstemmen wat mogelijk is
Een reactie van de lerares
Op dinsdag 15 september is Tineke bij ons in de groep geweest. Wij zijn een school die in een sociaal armere wijk staat. Er is geen of weinig ruimte voor je gevoelens en emoties. Daar waar de kinderen veel problemen en narigheid moeten trotseren is dit een extra belemmering.
Wij, als school, willen onze leerlingen laten kennismaken met de wereld waarin zij leven. Ze leren dat ze er mogen zijn. In een tijd waarin veel stempels worden uitgedeeld zoals adhd en nog meer letters hebben de hooggevoelige Nieuwetijdskinderen het zwaar.
De vraag hoe je deze doelgroep benadert, speelt bij ons op school. Kinderen die vanuit hun opvoeding de ervaringen en gevoelens niet kunnen en mogen delen.
In het verleden heeft Tineke een uitleg in ons team gegeven over wat Nieuwetijdskinderen zijn en hoe wij daar als leerkrachten mee om kunnen gaan. Maar ook hoe we de kracht van deze kinderen kunnen gebruiken. Dit was voor een groot aantal collega’s een eye-opener.
Dit jaar ben ik het schooljaar begonnen met het thema: Draag een steentje bij.
Voor Tineke een mooie insteek om over de helende kracht van stenen te spreken. Maar ook om de kinderen zich bewust te laten worden van hun eigen energie en die van een ander.
De leerlingen bleken veel vragen te hebben en Tineke heeft ze laten ervaren dat je door het dragen van een passende steen, je beter in je vel kan voelen. Er waren ook kinderen die even privé met Tineke hebben gesproken.
Tijdens de terugkoppeling met de groep en de individuele kinderen bleek dat een aantal kinderen rust en kracht hebben gevonden bij het dragen van stenen. Er zijn kinderen samen met ouders op onderzoek gegaan naar een passende steen. Ik heb gesprekken met ouders gehad die anti-spiritueel zijn en dat ze zelfs voorstelden om Tineke te benaderen. Mooie zaken.
Voor twee leerlingen in het bijzonder was de ontmoeting erg bijzonder. Een jongen met vreselijke woedeproblemen kan zichzelf nu veel beter sturen. Hij heeft stenen mee en vraagt verklaartijd bij mij aan. Een andere leerling weet zich ’s nachts af te sluiten. Ze is hierdoor een stuk minder vermoeid.
Het kunnen en mogen bespreekbaar maken van wat je ziet, voelt en ervaart en dat daar ook nog met respect en aandacht naar wordt geluisterd, is misschien voor mij de grootste winst geweest. De komst van Tineke in een groep kinderen, heeft het gevolg dat kinderen veel meer met aandacht en begrip met elkaar omgaan. Wil niet zeggen dat er geen ruzie of narigheid is. Maar we dragen allemaal ons steentje bij om de zaken meer dragelijk te maken.
Natasja Damkat
Obs De Schakel
Hoogezand
Geef een reactie